slety:








doporuč. četba:





zásobování:










sponzoři:



letka SAABunderground


jméno: |  KARKULKA
typ: |  SAAB 99 GL
ročník: |  1984
motor: |  B201H; 1x Zenith-Stromberg 175 CD
výkon: |  73 kW (100 bhp) / 5200 rpm
Mk: |  162 Nm / 3500 rpm
majitel: |  rodina Chrápavých
mateřský servis: |  Leoš Svoboda, Vojkovice




    Karkulka byla vyrobena v roce 1984 v sérii spolu s 299 sestrami, aby tak společně uzavřely 17ti letou éru výroby SAABu 99. Na cestu nedostala žádnou zbytečnou výbavu - jen to nejdůležitější, jak ostatně bylo poslední roky u tohoto typu, který již dávno nebyl vlajkovou lodí firmy, zvykem. Zákazníků, kteří však nic víc než robustní, spolehlivý, pohodlný a provozně docela nenáročný (až úsporný) vůz nepotřebovali bylo alespoň ve Skandinávii stále dost, a tak zůstala vrátka Valmetu ještě chvíli pootevřena, aby z nich mohlo v průběhu dalších tří let vyletět 25 tisíc SAABů 90, tedy "99", co ukously 900 kufr a za trest jim vzali jednu "9" :) U nás skoro neznámý vůz, ve Švédsku je však dnes potkáte mnohem mnohem častěji než 99.

Co se s třešňově Červenou Karkulkou dělo potom nevíme, objevena byla až začátkem roku 2002 panem Leošem Svobodou někde na německo-rakouském pomezí, kde se údajně posledních 7 let věnovala výhradně garážovému povalečství. Vzhledem k jejímu mimořádně dobrému stavu si objev nemohl nenechat jen pro sebe - a tak se s ní vydal domů, do Vojkovic. Tam se Karkulce krom jistě vlídného přijetí dostalo i nové převodovky, která má o stupínek víc.

    Po čase ji však ve Vojkovicích objevuje jistý I.G., do té doby experimentující s nejmenovanými německými vozy, zamilovává si ji a následně i přivádí jako svou první SAABici domů. To ještě netuší, že nic jiného než SAABa už nikdy nebude chtít :) Karkulka u něj nezahálí - v ulicích Brna jsou spolu viděni velmi často.

    Po prvním roce s Karkulkou začíná I.G. tušit, že pokud má jednou lítat v Aeru, je už teď nejvyšší čas poohlídnout se po nějakém mezistupni, kterým se nakonec stává další commander - tentokrát v podobě turbínové 900. Karkulka se tedy stěhuje k nové rodině, kde je třetím (nyní již čtvrtým!) SAABem. S ostatníma se ale nevídá - bohužel jsou tak daleko, že musí mít volant napravo a kola nahoře :)

    Karkulku můžete krom IK a sletů vidět nejčastěji s babičkou brázdit Vysočinu. To ovšem jen v létě, protože v Zimě se věnuje svému oblíbenému povalování v garáži (SAAB, ne babička).



úryvek ze studeného startu :)

    Vůz je v původním stavu, krom otvoru po anténě v zadním blatníku a reprobednám vbastleným za zadním oknem se na něm naštěstí více nevyřádila ruka kutilova. Zvláštní výbavou je tak pouze original tažné zařízení.




POZOR - Karkulka nyní NA PRODEJ!

Po třech letech služby začíná být Karkulce vyčítána absence posilovače řízení* (nepomáhá ani větší volant ...), a tak když se naskytne příležitost "velmi výhodné" výměny za modernější vůz, je s těžkým srdcem rozhodnuto - Karkulka si balí košíček a jde z domu...

Během poslední služby:

Ujeto: cca 7 tis. km

Výměna / oprava:

- 4x čepy
- přečalouněny C-sloupky (strop kupodivu drží, na dvou místech ale poškozen)
- 2 kotouče + destičky
- hlavní válec spojky

cena: 49 999,-

Karkulka je k vidění v Brně
kontakt: Draken (602 522 883)



*/ uvažovalo se i o dodatečné montáži posilovače řízení, což je u provedení s "H" motorem bohužel problém. Zde se posilovač narozdíl od dřívějších typů 99 již nenabízel a jeho dodatečná aplikace by vyžadovala přepracovat část podlahy. To je sice již zvládnutý problém, ale Satanovi (což je asi jediný, kdo s tím má zkušenosti) se do toho už nechce :)
Krom toho by byla jistě škoda historicky ne úplně nezajímavý vůz tímto způsobem "znehodnotit" a tak se od tohoto projektu ustupuje a přistupuje se k prodeji...

zde se diskutuje na téma PRODEJů