Ríloud Přepínač StaráNahoře/StaráDole řazení zpráv (cookies needed) Zpátky na přehled témat Reagovat na toto téma - přidat zprávu
Kaaata | 11.05.10. |15:40|
SAAB zprávy ze světa

Protože čas od času samou radostí nadskakuju na židli z toho, jak skvělé projevy Saabího nadšení probíhají na různých místech světa, a říkám si, že stojí zato se o tu radost podělit, zakládám tuhle sekci Zpráv ze světa. Budu sem dávat odkazy, abyste se na to mohli kouknout osobně, případně drobné popisky pro neangličtináře.
kerim79 | 18.09.13. |14:07|
s tématy aktuální IV se roztrhl pytel: 
www.saabsunited.com/2013/09/production-has-started.html
Kaaata | 18.09.13. |14:07|
NEVS obnovil výrobu a z linky sjel první staronový Saab, s novým krásným a skandinávsky jednoduchým logem :-)
www.saabsunited.com/2013/09/production-has-started.html
STanDa | 09.04.13. |18:02|
Tady vám přináším též jeden zajímavý odkaz co se týče budoucností Saabů. Např. současná 9-3"Griffin" dostane opět lehký facelift a technologiskou modernizaci, nebo že budoucí 9-3 by se měla vyrábět krom EV i jako hybrid nebo čistě benzínové auto. To jsou docela fajn zprávy.Ale já si počkám na realitu.
http://www.saabsunited.com/2013/04/nevs-hybrid.html">http://www.saabsunited.com/2013/04/nevs-hybrid.html
STanDa | 02.04.13. |22:58|
Hustý.. Takovouto nějakou práci jsem si vždy představoval pro Saaby. Tuto, nebo jinou (policie, doprovodná vozidla vlády, služební vůz jedinečného chlápka v zajímavé firmě apod..
STanDa | 26.03.13. |22:26|
Ahoj tady ještě přidávám další odkaz jaké jsme mohli na silnicích málem přivítat krásné auto.Pokud jste ho ještě někteří neviděli. Saab ve mně téměř vždy vyvolal šok, když přišel s něčím novým. Ať už to byly deriváty různých jiných aut (9-2X, 9-7X) byla 9-3 II.generace,9-5 tzv.brejlovec, nová 9-X nebo třeba právě tato nová 9-3. Vždy jsem si řekl co tím designér chtěl říci, je to úplně jiné auto než jsou současná auta, navíc takové divné. Nu a dřív či později se ukázalo, že prvoplánovaný design různých automobilek se bu´d přejedl, nebo úplně přestal líbit, kdežto tyto "škaredé" Saaby jaksi v mém oku vykvetly do krásy a dokázal jsem si užívat každého detailu a jejich odlišnost od ostatních je dělala ještě hezčí a dlouhověčné či jak to mám nazvat. Ale dost kecání tady je odkaz.

http://www.auto.cz/takto-mela-vypadat-nova-generace-saabu-9-3-73594
 určitě by se prodávala o 106 a zachránila spolu s ostatními novými řadami SAAB. Bohužel tomu z jistých kontinentů nebylo přáno ..
Tom | 12.03.13. |23:22|
Na toto jsem dnes narazil a vypadá to při nejmenším zajímavě!
Co z toho bude???

http://autofun.blesk.cz/saab-93-mark-iii-virtualni-svedska-retrobudoucnost-11660/
STanDa | 04.03.13. |13:44|
Kupte si dnešní číslo Světa motorů na straně rozhovor s osobností tam mluví herec Michal Dlouhý. Je tam vyfotografován se svou 7 let starou 9-5kou combi a jeho největším přáním po svém zajištění by bylo aby automobilka SAAB znovu ožila a on si mohl koupit její nejnovější model. Zatím ho ale prej bude již brzo suplovat Superb Combi..O Saabech tam píše (přímo básní) opravdu pěkně.
Draken | 03.02.13. |19:34|
Je trošku okurková sezóna, tak alespoň něco:
http://www.autoforum.cz/predstaveni/tohle-mel-byt-novy-saab-9-3-2013-kdyby-neprisel-krach/
Draken | 21.01.13. |18:10|
Jestli by nemělo poněkud větší vypovídací schopnost, kdyby ty poruchy přepočítali na ujeté kilometry. To ale spíš pro zajímavost, než že bych si nemohl vzpomenout, které motory nám to trošičku kazí...
STanDa | 21.01.13. |17:43|
Tak jsem si náhodou četl statistiku spolehlivosti motorů, kterou obsadila Honda s Toyotou a Mercedesem a když mé oči zabrousili na opačný konec, ocitla se tam krom očekáváných automobilek jako Audi,BMW i naše automobilka. Že prý Saab používá čtvrté  nejnespolehlivější motory po MG Rover,Audi a Mini. Jakpak to? že by díky motorům Opelu, Holdenu tedy chci říci GM obecně?
Kaaata | 17.01.13. |19:38|
článek o architektonicky zajímavém domě skandinávského typu v Lotyšsku - prvotřídní vkus majitelů potvrzují židle Eames v obýváku a foto č. 9 :-)
Petr W | 08.01.13. |07:58|
Hlasování je do konce Ledna, asi uprostřed na stránce pod obrázkem BMW E28  se musí zaškrtnout Saab 900 :-)  a pak zmáčknout "vote" je to dost nepřehledně udělané, pokud to už nejde je možné že už někdo hlasoval z tvojí IP adresy
Kaaata | 04.01.13. |11:36|
tak nevím, ale mně na té stránce nejde kliknout vůbec nikam - oni už to uzavřeli nebo co? ani volit auto, ani komentář  -co jsem přehlídla??
SobikSaabik | 30.12.12. |17:50|
Ano, Klara Power je vyjímečné sdružení a navíc ta 900 je prostě nádherná!
Petr W | 28.12.12. |21:17|
Polsky portal old a youngtimerov ma anketu o najkrajsie zrenovovane auto a je tam jedna 900ka
www.klasyczny.com/samochod-roku-klasyczny-com
Tato je specialna este aj tym, ze Klara power je zdruzenie na pomoc malemu dievcatku - Klare, vytazky z roznych akcii, aukcii, atd idu na jej rehabilitaciu. Pokud chcete připojte svůj hlas do ankety :-)
STanDa | 25.12.12. |06:47|
To se tam budeme asi chtít zajet podívat určitě všichni a pochválit mu to.Muselo to být docela dost složité a drahé rozhodnutí koupit jeden vůz, který se vyráběl chvíli kdesi v Mexiku a druhý, který vlastně ještě ani není homologovaný a musí se homologovat individuelně. A hlavně pak to vysvětlování doma.. Ale fandím tomu. Moc. Je to kus novodobé historie a jednou se na to třeba budeme dívat jako na 900 Safari nebo tak.
Pajik | 22.12.12. |21:04|
jake ID mel suchomel? je to super. rad se zajedu nekdy podivat na 9-5 kombi.
Draken | 19.12.12. |11:06|
TASS je zplnomocněn prohlásit, že naše VPD v nejbližších dnech obohatí doposud chybějící druhy, konkrétně 9-4X a 9-5 sport combi!!! Stane se tak díky krásnému  úspěchu Zdeňka Suchomela ve víkendové aukci KVD - ze Švédska  si odváží 6 vozů, mezi kterými je i bývalý stroj Victora Mullera!
Moc GRATULUJEME a tešíme se na zkušební jízdy :-)

(kompletní výsledková listina na titulce)
Draken | 16.12.12. |22:36|
Jak bylo avizováno, švédská aukční síň KVD dnes draží 68 podnikových vozů, přičemž všechny nové 9-5 jsou v tuto chvíli již prodané, a to včetně 18ti nepřihlásitelných kombajnů, z nichž poslední, červený TTiD4 SC Linear, byl vydražen za 268 500 SEK – to jen tak pro zajímavost. Otázka tedy zní – kolik z nich se objeví na našich silnicích?
STanDa | 16.12.12. |21:44|
http://www.saabsunited.com/2012/12/its-safe-to-crash-with-other-cars-if-you-are-in-a-saab.html
 Zde na tomto odkazu je nádherně vidět jak jsou vozy SAAB bezpečné. Z které jiné značky auta se dá vylézt, když vás zezadu srazí a přeskáče rozjetý tahač s návěsem. Je v tom samozřejmně i dílek náho dy a dílek štěstí, ale zbytek patří precizní ochraně posádky, na které si automobilka SAAB vždy zakládala a díky tomu není placka z majitele,ale jen z auta. Jde o SAAB 9-5 II facelift (tzv.brejlovec) z roku 2007. Čili defacto konstrukčně už automobil z roku 1998! Není lepší reklamy, než této a´t si Hyundai projíždí tunelem, Kia jezdí po městě a Rapid chytá ryby či pouští hudbu na narozeninách kolikrát chce.
Draken | 07.12.12. |15:18|
Skvělá zpráva nejen pro ty, co ještě nemají dárek pod stromeček:
www.auto.cz/posledni-vyrobene-saaby-hledaji-majitele-aukci-71620
Draken | 04.09.12. |08:36|
Elektromobily Saab nebudou moci vozit obrázek orlolva
http://auto.aktualne.centrum.cz/clanek.phtml?id=756276
STanDa 9-3 | 23.06.12. |08:01|
 Já se chci jen takto hodně na dálku omluvit firmě NEVS, že jsem o ni chvilku pochyboval, nechal jsem se strhnout různými články, teď už se situace nastiňuje jako reálnější, tím spíš pokud se do toho opravdu vložila Mahindra. Je dobře, že i elektromanagement pochopil že prozatím to úplně bez benzínu a nafty nejde. Teď ještě aby SAAB(ten druhý) a Scania přestaly konečně breptat kolem loga a jména SAAB a nechali ho žít. Však co horšího snad může pro vás být, když někdo má vaše logo nebo nese vaše jméno a po dlouhém a hlasitém umírání (a dosti trapnými situacemi) zkrachuje? To že vstal z mrtvých jak ten Fénix (nebo taky Zombiee) přečci zase pozvedává logo i jméno SAAB výše z bahna tak proč jim to najednou vadí??Se spolu domluvili či co?
STanDa 9-3 | 14.06.12. |10:07|
Tak jak už všichni víte je rozhodnuto. Saab si podá ruku s rychlovarnou konvicí a bude. Osobně si nemyslím, že vyrábět jen elektrická auta k tomu ještě na modelu z roku 2002 je dobrý nápad. Svět na to ještě není připraven. Připraven na to bude až tehdy když dojdou fosilní paliva (neřekl jsem blbost že ne?). Teď se jich možná pár kusů prodá a jinak to půjde zase do kytek a tentokrát už žádný zoombie po vašem chcete-li pták Fénix.. Podívejte se jak dopadlo Tomaso, kolik prodejů má Tesla a co ji drží při životě toto prostě nemůže nikdy vyjít. A i kdyby nějakým způsobem vymysleli tak skvělé baterky, že by téměř neomezovaly drahocenný čas a zvyklosti lidí v životě a na předpokládané vlastnosti auta kolik lidí si to koupí? Pár ekozelených, pár úřadů a pár lidí co o tom nebudou vědět nic.Normální člověk si stejně vybere benzín či naftu, protože je roky prověřená, dnes už moderní motory (a naopak zase poddimenzovaně udělaný motory), nevím nedávám tomu moc šancí. Ale zase na druhou stranu já vím prd. A snad tam všichni při nákupu (a prodeji) koukali dlouhodobě dopředu a vědí co dělají a třeba to půjde. Ale ono by to chtělo ještě nějakou benzínovou a naftovou variantu, pak by to bylo v pohodě. A za slušný prachy by ta varianta klidně mohla být v kabátě staré 9-3, která vypadá kór po Holandském faceliftu stále dobře. Ale jen elektrika? To zatím ani být starý dobrý SAAB nemůže. Ale Saab byl vždy takový, že vzal "starého dobrého Saaba" vyhodil ho a začal dělat úplně nového, přelomového Saaba v jiném desingu, s jiným přístupem k věci, takže toto může být jen další kotrmelec a za 20 let si řekneme jak NEVS udělal dobře že na tom začal makat dopředu a byl tak později jako první připraven fungovat jako stará dobrá automobilka se vším všudy ale místo výroby normálních benzínových aut vyrábí normální elektr. auta a trh to ocení. Hybridy budou "navždy zapomenuty", jako temná slepá ulička vývoje náhradních  zdrojů za pohonné hmoty.Budou jen uznány jako průkopníci na trhu kde se rvali o místo s 3.0 V6, TDi a podobnými motory všech značek a lidi si díky nim začali na elektřinu v autě a částečně místo motoru postupně zvykat. Ale vidím to jka kdybych já šel celý ztrápený roky mučeny na hranici mezi životem a smrtí a teď dostal posl. šanci utéct nahý kilometry daleko ve vánicí a -40 stupňích někde na severním pólu bez jídla,pití oděvu.. Taky to zkusím že jo, ale uteču dva kilometry sněhem a umrzlý padnu mrtev k zemi. Tentokrát definitivně. A tak to bude i se Saabem..Šanci má pramalou. Omlouvám se za obsáhlý román, jsou to mé pocity, které jsem měl potřebu vyjádřit a odnesli jste to vy..Takže nejlépe honem do bazaru pro benzinovou 9-3 Griffin:-) 9-5 a 9-4X je mi moc líto.Upřímnou soustrast.
STanDa 9-3 | 06.03.12. |13:32|
Tak je fakt, že 9000 k tomu má větší Protože má v sobě více jižanského temperamentu, kdežto 900NG je taková tichá americká dáma o které krom sousedů nikdo neví.Ale tato k tomu přišla určitě omylem a byla asi někde ukradena, když neměla značky.Někdo si to dobře spočítal. vysoce nenápadné auto, se silným motorem a velkým,dobře přístupným kufrem, které pejskaři ani okolo jdoucí důchodci neznaj a tak si nebudou pamatovat co to bylo za značku a kor typ. Navíc když nepůjde ukrást, tak se za pár tisíc dá koupit..To druhý auto už nevím co bylo. Víte jinak, že o SAAB projevila zájem Tata (Jaguar a Land Rover)?Youngman to nebude mít rozhodně jednoduché a i když by si za své celoroční zásluhy zasloužil zvítězit,tak určitě nezvítězí.Zvítězí někdo věhlasného jména, opředený důkazy o svém úspěchu v automobilovém světě a kdo se přišel na mršině nažrat až mezi posledními.A BMW to být nemusí, protože všem je jasné, že by to bylo jako VW a spíš Seat než Škoda..
Kaaata | 02.03.12. |16:28|
ehm, Simire, vypadla Ti tam jedna 0 - v 900 fakt jezdí jen hodní lidi! ;-)  (ne, to by byl blbej vtip na 9000... třeba byla jen kolemjedoucí... ;-)
STanDa | 01.03.12. |20:45|
www.novinky.cz/krimi/260592-u-hranic-na-jihu-cech-se-divoce-strilelo-byli-raneni-dva-policiste-i-lupic.html

Tak dnes proběhla přestřelka na jihu Čech. Zraninili se u ní dva policisté a jeden lupič. Zloději byli velmi dobře připraveni, měli i nachystaná dvě auta bez registračních značek, z nichž jedno je na fotografii a je to černý SAAB 900NG. Tímto by sem na ně prostřednictvím nějakého zdejšího vyvolávače chtěl uvalit jihaad nebo něco za to, že dělají špatnou pověst tak krásné značce, která byla vždy spojena s chytrými a vyjimečnými lidmi (řidiči) a ne jako nějaká stará modrá vrtule s nepřizpůsobylými občany jižnějších a východních států, zloději, dálničními piráty a podobně. I když vlastně Saab bude mít za chvilku k modré vrtuli asi víc než jen blízko...
Draken | 06.02.12. |20:12|
Na idnes si konečně všimli zachráněného muzea a aby se neřeklo, přidali i pár řádků o motorech. Není to úplně bez chyb, za přečtení článek ale rozhodně stojí.

http://auto.idnes.cz/unikatni-motor-s-promennou-kompresi-promarnena-sance-saabu-pq6-/automoto.aspx?c=A120130_210819_automoto_vok

STanDa | 03.02.12. |08:15|
Ahoj, tak se se na SU dočetl, že Youngman sice podal dobrou nabídku a ihned by zaměstnal tisíc zaměstnanců Saabu pro výrobu stávající 9-3 a nějakého toho Lotusu, ale správci na toto nereagují.Spíše se prý snaží rozprodat firmu po částech. Myslím si, že už bylo dost zla vykonáno a teď už by si SAAB a jeho okolí zasloužilo jen lepší zprávy, tak doufám, že to za hodinu bude vše jinak a Saab to bude mít konečně jisté. Už předlouho hraje nefér hru s GM, Švédskou vládou,pak zase se správci..A ještě delší nefér hru se zákazníky, kdy si radši koupí něco hmatatelného, něco na což se valí reklama  na ně ze všech stran jak je to dobré. A pak se diví, že za 5-10 let je to auto zralý na vyhození do šrotu..Dobré výrobky se vždy prodávali v tichosti sami, ale Saab si to myslel až moc dlouho a to se mu vymstilo. Nyní s pověstí násobně znásilněné 60leté špinavé zneuctěné prostitutky na kterou se nechce nikdo ani podívat, natož na ní šáhnout a pomoct jí vstát to bude mít ještě těžší. Pokud vůbec tu šanci od správců dostane. Volvo by tam rádo mělo vývojové centrum a jiné firmy by tam rády vyráběly ledničky a tak podobně.A to je asi přednější..
STanDa | 26.01.12. |12:36|
A k tomu jsem ještě četl, že by se auta zaparkovaná v areálu měla rozprodat jako nová, ale nevím co je na tom pravdy. Ale psali to dohromady se záchranou muzea, tak možná někdo přišel na to, že za jedno auto dostane aspoň půl mega určitě a nemusí platit ještě šrotovné nějaké firmě. A to by bylo super, padž se tam nacházejí minimálně viděné 9-5ky v nových barvách, tak jejich kombíky (prý dva) - ty ovšem ne na silnice, tak se tam nachází i pár kusů z už teď super vzácné indipendence edition 9-3 cabrio a téměř nevídané 9-3 Griffin jakož to i z Mexika dovezené 9-4X evropské specifikace. Doufám, že už všichni zainteresovaní přestanou mlet řečičky a konečně vytáhnou prachy z účtů a koupí automobilku. GM by prý nemělo nic proti tomu, kdyby dál ve výrobě pokračovala skoro 10let stará řada 9-3 dokonce i s GM motory a převodovkami. Ostatní modely mají smůlu. Čili 9-5 a 9-4X budou jednoho dne hodně vzácné. Ale to jsem opravdu jen četl.
martin | 24.01.12. |21:09|
Dopadlo to jak nejlépe mohlo. Tak snad je to začátek lepších zpráv z Trollhattanu. Nyní je na řadě prodej firmy novému (pevně věřím, že plně chápajícímu smysl existence saabu) vlastníkovi, který bude o značku pečovat lépe než původní macešský koncern Greedy Motors. Victor Muller ten smysl pochopil, ale bohužel neměl dostatek prostředků potenciál Saabu využít. Navíc ti, kteří mohli Saabu svým vlivem a rozhodnutími pomoci překonat tu nejhorší krizi (vláda, GM, EIB), jej potopili (možná dokonce s radostí). Ale Trollští skřítci už určitě vidí světlo na konci tunelu. Nezbývá než dál čekat a doufat.
Jen tak mimochodem, jsem docela zvědavý jak se média popasují s touhle pro ně až moc dobrou zprávou. Osobně si myslím, že nijak nebo jen tak okrajově, aby se neřeklo. No jo no, vždyť noviny prodávají hlavně špatné zprávy... 
Draken | 24.01.12. |18:32|
Tak to je myslím důstojná suma! Uff, vůbec jsem si neuměl představit, že by to mohlo dopadnout špatně a tohle je rozhodně to nejlepší, co se mohlo stát. Teď ještě dobře prodat ten  „zbytek“ – doufám, že první dobrá zpráva po dlouhé době je teprve začátek...
Juráš | 24.01.12. |17:49|
Je to tak, sledovat SU je v techto dnech tak trochu povinnost. Diky tomu vime komu podekovat za zachranu muzea. Dnes za celou sbirku Mesto Trolhattan, Saab AB a Wallenbergova nadace zaplatili 28 milionu svedskych korun. Tak uplne prekvapive to zase neni, prece jen se porad rika, ze Wallenbergove maji v Saab AB rozhodujici podil. Asi maji, kdyz jim doslo, ze nejen letadla tvori historii Saabu. Dalsi zprava zni, ze Mahindra je porad ve hre, takze uvidime, ceho se dockame.
Kaaata | 24.01.12. |11:48|
Každému rozumnému saabistovi je už snad touto dobou jasný, že jinde než na SU skutečně seriozní a aktuální zprávy nenajde, na webech domácích médií už teprv ne. Díky Martine za podrobnější rozbor situace. Už teď je jasné (podle SU) že nabídka města Trollhättan za muzeum není nejvyšší. Ale to už je spíš šance, že se snad Saab prodá celý, a pak by se katastrofický scénář s muzeem snad nemusel realizovat, jednání stále pokračují...
martin | 23.01.12. |23:19|
K aukci exponátů muzea se nepřistoupilo proto, že by nebyli zájemci o celou sbírku. Důvod je čistě pragmatický - administrátoři potřebují i pro konkurz peníze, rychlé peníze. Volba padla na muzeum. Do té doby nikdo o prodeji nebo rozprodeji muzea nemluvil ani nepodnikal nějaké kroky. Média ( a zvlášť ta naše) vypustila informaci velmi nepřesnou a zavádějící  protože se nenašel nikdo tak bude aukce.
Ještě větší kachna se povedla britskému Autocaru, ten vytroubil do světa, že poslední smontovaná auta + všechny prototypy se sešrotují a ostatní to po nich zase jen papouškují. Zajímavé jen, že lidé, kteří by o tom měli rozhodovat, tedy soudní administrátoři o tom sami nevěděli.
Ale zpět k muzeu. Vyhlídky jsou asi následující: Za současné situace může muzeum klidně skončit v "jednom balíku" s celou fabrikou u nového vlastníka, kterému správci Saab prodají jako celek (švédské konkurzní právo toto upřednostňuje před rozprodejem na kousky) nebo může uspět někdo, kdo za celou sbírku nabídne odpovídající a pro administrátory dostatečnou sumu a až v té nejhorší variantě by mohlo dojít na rozprodej jednotlivých kusů. Ale ani tady by ještě nemusel být konec, protože spousta zájemců dala vědět, že si ta auta nehodlají nechat pro sebe, někteří by po odkupu dokonce "věnovali, darovali nebo zapůjčili" vydražený vůz (vozy) nově organizovanému muzeu. 
Co se týče města, to vlastní společně s Innovatum Center budovu a na odkup podalo nabídku společnou právě s Innovatem plus švédskými saab kluby. Navíc se saabští veteráni (bývalí zaměstanci), sdružení v jejich cechu, nabídli pracovat pro muzeum jako dobrovolníci bezplatně (odpadají tak mzdové náklady). 
Tolik poslední informace, které mám od mých saabských přátel z ciziny. Happy saabing!
Draken | 23.01.12. |13:18|
Já zase slyšel, že žádná nabídka (tedy ani od města) na celou kolekci nebyla dost dobrá a proto se přikročilo k rozprášení sbírky - k prodeji po kusech (viz předchozí linky). Zda město poslalo individuální nabídky nevím, ale možná je to už jedno, protože se pro změnu šušká, že i tohle je pozastaveno, bo se čeká, že si to celé koupí Youngman, což by mělo svoji logiku, myslí-li to se značkou vážně.
Kaaata | 23.01.12. |11:21|
Podle SU obdrželi konkurzní správci kolem 500 nabídek ohledně Saab muzea. Dobrá zpráva je, že město Trollhättan také poslalo svou nabídku, tzn. že mají zájem muzeum zachránit. Teď se ale uvidí, co s tím ti úředníci udělají - zda má město šanci uspět oproti nepochybně štědrým nabídkám z celého světa...
Juráš | 20.01.12. |15:12|
No a na tomto je presne videt, neprehlednost cele veci, nez jsem dopsal svou dlouuhatanskou reakci, uz je zase vsechno jinak, ale nadejne to snad porad je...
Juráš | 20.01.12. |15:10|
Zda se ze delka reakci v teto rubrice se prodluzuje, ale neni to jen tak: Pokud ctu saabsunited, rekl bych ze situace je dost neprehledna. Dnes mela byt zverejnena dalsi nabidka Youngmanu na odkup cele automobilky, presneji zaplaceni vsech dluhu. Dokonce pry jsou si panove celkem jisti, ze vyrobu 9-3 obnovi jeste letos....
Jiste je, ze v takove agonii jako ted Saab jeste nebyl. Jenze porad doufam, ze vstane jako fenix z popela. Konec koncu zpravy na SU tuto nadeji porad podporuji. Posledni nabidka firmy Youngman (Zheijang Youngman Lotus Automobile) byla 5 miliard svedskych korun. Pravda je, ze predchozi nabidka v prosinci byla odmitnuta, jenze podle me plati, ze koupit jde vsechno, a pokud se jedna s americany, tak tim spis. No a pokud nabidka padla a jedna se o ni, tak je jasne, ze prodej muzea smeruje k necemu jinemu, GM asi nestaci saab zrusit, ale chce jej jeste i rozprasit a vymazat z povedomi lidi. O tom si myslim, ze je to sice logicky plan, ale kdyz jsem videl ucast na nedelnim SSC+2, kde ZJEVNE nebyli jen lidi, kteri obrazi kde ktery sraz saabu, tak bych doufal, ze tak jednoduche to nebude. Posledni otazka, kterou si kazdy musime zodpovedet je potom, jestli je nam milejsi saab cinsky, nebo zadny. Ja, prestoze se mi to uplne nelibi, hlasuju pro prvni moznost...
Draken | 20.01.12. |15:00|
...tak nic, tak to bylo popřeno a platí příští týden.
Draken | 20.01.12. |14:40|
Konečně mírně pozitivní zpráva - společnost Zhejiang Youngman Lotus Automobile se dnes postarala o malé překvapení - přinesla nabídku původně ohlášenou na příští týden. Podrobnosti bychom se mohli dozvědět na zítřejší tiskové konferenci.
Draken | 20.01.12. |08:27|
www.novinky.cz/auto/256566-saab-rozprodava-vsechny-unikaty-sveho-muzea.html?ref=ostatni-clanky

Zajímavost: diskuse pod článkem je na novinkách (zatím) velmi korektní, narozdíl od reakcí na stejnou zprávu na ihned.cz
STanDa | 19.01.12. |11:17|
Udělalo se mi až špatně. Úplně mžitky před očima. Úplně vidím, jak ty vzácné kousky od závoďáků, přes Safari až po X-concepty mizí do Saudské Arábie, Ameriky, Číny a narkozemí. Měl jsem tedy o trochu lepší mínění o těch správcích, ale ono jim zase asi nic jiného nezbývá. Každopádně muzeum opravdu mohl někdo zachránit jako celek a ne takhle rozprodat jako jablka se slevou na trhu. A to že sešrotujou nová vozidla + ta nedodělaná mě taky dost zasáhlo, poněvadž v Evropě například téměř žádný SAAB 9-4X není, a 9-3 Griffin se taky moc nevyrobilo. Myslím si že, právě tyto dva modely by se prodaly dobře i jako pohrobci, neboť 9-3 je jemně desingově odlišná a 9-4X je úplně jiná liga a mohla by alespoň posmrtně vycenit zuby na všechna ta dieselová menší SUVéčka, která měla z 9-7X spíše srandu. Doufám, že to není blafák - slyšel jsem, že youngman nabídl 5 bilionů euro za Saaba s tím, že ví, jak obejít GM. Něco jako že 9-3 Griffin by chtěl vyrábět ještě aspoň 15 týdnů, což GM je fuk, neboť jde o hodně starý model tudíž nekonkurenční pro insignii, Astru Sedan, Malibu a spol., a využít připravované 9-3, která už nemá až tak moc společných dílů a patentů GM a časem ty díly, které by se daly, tak nahradit svými věcmi a to samé udělat alespoň u 9-5ky. Moc tomu nevěřím. Mám pocit, jako kdyby si SAAB jako například zvíře poslední svého druhu, lehlo unaveně na záda a chtělo již jen v klidu umřít a všichni, včetně těch, co se předtím tvářili jako býložravci (chcete-li kamarádi), se do něj pustili s cílem urvat "zaživa"co nejvíc masa. A jestli to o to víc bolí? Koho to zajímá? Ty mravenečky fanoušky? Ti nezmůžou nic?
Draken | 19.01.12. |08:53|
http://life.ihned.cz/?p=037000_d&article[id]=54459150

Doufám, že jsou zde presentovány spíše uvapené závěry.
Slabším povahám rozhodně nedoporučuji pročítat diskusi....
kerim79 | 18.01.12. |22:00|
Pánové!! záměrně neříkám ani tak ani tak, ale takovouto žumpu jsem býval bohužel zvyklý číst většinou pod články na novinky.cz či idnes.cz ap. Za těch pár let co tento web sleduji se tady taková nenávist neobjevila :( a také se tu nikdy nic neumazávalo, což taky není ctí všech webů. Tak to jsem si jen tak ulevil své zklamání...
SobikSaabik | 18.01.12. |15:19|
Mě by zajímalo jakto, že když jsem už SobaThor nechodí, tu vesele píše a že se dověděl o mém příspěvku, ale nebudeme se tu tahat za slovíčko, protože to sám nesnáším..
Mě je úplně jasné, že jsi na mě alergický, ačkoliv nechápu proč, když jsem tobě nikdy neřekl nic hanlivého či pohoršujícího ( narozdíl od někoho, že? ) a nevidim žádný důvod proč ses zase rozzuřil kvůli příspěvku o rozprodávání Saab muzea. Asi kvůli tomu, že vše co napíšu já je špatně a že vůbec nemám lézt na jakékoliv weby, protože to jsou místa jen pro bručouny, kteří akorát sedí doma za klávesnicí a pomlouvají.

SobaThor | 18.01.12. |12:54|
A ještě, jak ho chceš omlouvat věkem? Každému co jeho jest. Myslím že kdybych se v jeho věku účastnil akademických debat, patrně bych byl též k smíchu. Nevěděl jsem že SAABunderground je nějakým ústavem pro mladistvé nebo tak něco.
SobaThor | 18.01.12. |12:41|
Omlouvat se nehodlám ani v nejmenším. A obvinění z toho, že bych klubu nikdy nepomohl si vyprošuju. Pravda je, že zhruba od té doby co naprosto všechny české kluby a portály kde se vyskytuje slovo Saab zamořuje níže zmíněný debilek, na to z vysoka dlabu.
Draken | 18.01.12. |11:26|
Jirko, možná, že některé Tomášovy příspěvky prozrazují jeho jistou nezkušenost či názorovou nevyzrálost, na tu má však vzhledem ke svému věku, který mu mimochodem nebrání být aktivním a ochotně pomáhajícím členem klubu (na rozdíl od tebe), nárok. Rozhodně tu, a myslím, že ani nikde jinde, nikoho neuráží, ani neprojevuje jinou neomalenost, takže jsem přesvědčen, že omluva za tvůj hnusný výpad by byla velmi vhodná.
Budul | 18.01.12. |10:19|
Tak to je dobře, že už sem nechodíš, protože cílem tohoto webu/spolku není se vzájemně urážet. Takže vlastně komu to píšu ……
SobaThor | 18.01.12. |08:09|
SobikSaabiku, bohužel musím konstatovat, že vidím rudě u každého příspěvku podepsaného tvým jménem. Že zamořuješ i toto forum je důvodem toho, proč sem už nechodím. Tvé komunistické výblitky mne neuvěřitelně rozčilují a proto jsem reagoval možná spíše na tvou odpornou osobu než na samotný obsah.
Pajik | 17.01.12. |22:25|
omlouvam se, uz jsem si to precetl. aukce. skoda, ze se nemuzu ucastnit. rozhodne bych si vybral:))
marťas | 17.01.12. |22:10|
Tak to je opravdu k pláči :-( Pojďme se složit na URSAABa!
Pajik | 17.01.12. |21:52|
na tom odkazu nejsou nikde uvedene ceny jednotlivych exponatu. docela by me zajimaly. nevite nekdo jak se budou urcovat? nejaka aukce ci co?
SobikSaabik | 17.01.12. |15:37|
SobaThore, 
asi jsi přesně nepochopil co jsem tím příspěvkem chtěl říci. Chtěl jsem tím říci, že se už nikdy celá sbírka nedostane na jedno místo a plno zajímavých kousků už možná nikdy neuvidíme, což by byla opravdu velká škoda!
A ty jsi sem hned začal psát že švédská vláda nic nezaplatí a proč - úplně zbytečná diskuze.
Jenže prostě někdo tu musel odporovat...

J. C. Sonett | 17.01.12. |09:47|
Likvidátoři rozprodávají muzeum Saabu, tady je kompletní nabídka. Auta jsou krásná auta, ale pohled na ně v týhle atmosféře trochu depresivní :-(

http://www.autoforum.cz/bleskovky/likvidatori-rozprodavaji-muzeum-saabu-prohlednete-si-kompletni-nabidku/
SobaThor | 17.01.12. |00:54|
Sbírky je mi sice líto, ale vládě se nedivím že nechce koupit ani ji. Nakonec, Saabů je a bude ve švédských muzejích a sbírkách zachováno dost. Reagoval jsem spíše všeobecně, protože mě situace uvnitř saabí komunity poslední roky dost rozčiluje. Jistě. Saab pochopitelně i nadále vyráběl auta, která měla ducha Saabu, jenže přiznejme si, například 9-5 už nebyla oproti konkurenci o tolik lepší jako její předchůdci, a to nelze nakládat jen na bedra "zlého" GM. Ale hlavně jsem mluvil o formální stránce. Já za "pravý" Saab vždy budu považovat leteckou fabriku, která ve vhodném období vyráběla i auta. Ano, nejsem takový fanatik, abych právě řadu 9-5 nepovažoval za celkem důstojného pokračovatele, jako někteří, ale automobilovou odnož Saabu jsem jaksi pohřbil už před třemi lety, kdy to mohlo skončit s alespoň nějakou pietou. Saab vždy dělal věci po svém a bohužel jeho autům vývoj ve společnosti v posledních 30ti letech příliš nepřál. Nejdřív se změnila pravidla v motosportu, pak přestal být zájem o malá, ale kvalitní auta a nakonec v průběhu 90tých let přestal automobilový průmysl představovat high-tech odvětví a Saab byl prostě příliš drahý. A přiznejme si že se zvětšujícím se podílem subdodavatelů a sdílených komponent se z něho jaksi vytrácel život a přestože pocitově to byl pořád Saab, začal doplácet na pověst převlečených Oplů (což pochopitelně není pravda). Jenže aby přežil, musel by stejně začít dělat laciná bezduchá auta jako konkurence, což by pro mě znamenalo jen pošpinění toho co kdysi znamenal. Švédská vláda, i kdyby chtěla, což já bych považoval tak jako tak za nerozumné a nebezpečné, nemůže podpořit fabriku finančně jako to udělali Francouzi, protože v tu ránu by peníze stejně skončily bůhví kde. Saab Automotive není ve švédských rukou. Druhá alternativa představuje produkce aut jaksi "na zakázku", jako to děla například Bristol. Problém je, že v situaci, kdy má velká automobilka řadu akcionářů kteří do ní investovali nemalé prostředky, je ekonomicky naprosto nereálné, aby přešel k malosériové výrobě.
Kungen är död, länge leve kungen! 
Draken | 16.01.12. |21:28|
Myslím, že rozprodávat jakoukoli sbírku je velká škoda a pravděpodobnost podobná jistotě, že už ji nikdo neuvidí v celku. Kdyby VW zrušil Škodu, asi by nám taky bylo líto kolekce z podnikového muzea, a to bez ohledu na to, že ani škodovky už 20 let nejsou to, co bývaly. A asi bychom také byli rádi, kdyby se našel způsob, jak sbírku zachovat, abychom měli co ukazovat (nejen) dětem. Je to národní bohatství a ač nejsem komunista, příspěvek z daní na takové muzeum si představit umím - asi by to nebylo jediné muzeum, co si na sebe nevydělá a přes to má právo žít.
Nejsem si úplně jistý, ale myslím, že pokud někdo švédskou vládu žádal o peníze daňových poplatníků na pomoc Saabu, tak to nebyl nikdo z nás. Přesto mně to nepřijde jako úplně pitomý nápad – jinde se toho nebojí (Renault, Peugeot, ...), ale je pravda, že se teprve pozná, zda to byl nebo nebyl dobrý nápad. A to nešlo o žádné drobné, které chyběly, jako zde.
Zajímalo by mě, co podle tebe dělá, resp. 20 let nedělá, Saab Saabem. Můžeš to prosím nějak specifikovat?

SobaThor | 16.01.12. |19:31|
A jak by se to mělo asi tak prodat, když to nikdo jinak nekoupí? Co se nedá znovu dohromady? Pokud budou podmínky, ve Švédsku zajisté nový výrobce kvalitních aut vznikne. A doufejme pod lepším vedením. Třeba znovu založí automobilní divizi Saab (to co vy tady označujete Saabem totiž od poloviny 90tých let Saabem prakticky není, respektive s ním má společný jen název). A požadovat od švédské vlády aby podržela ztrátovou automobilku, když investované peníze vybrané od daňových poplatníků by se stejně rozprskly v zahraničí je nejen směšné, ale doslova vulgární. Komunistické. Vám by se líbilo kdyby vaše daně byly používány k dotaci výroby Škodovek??
SobikSaabik | 16.01.12. |18:10|
Jistě jste to už všichni četli, jen jsem sem chtěl napsat že nesouhlasím s rozprodápo kusech, po těch Saabech se slehne zem a nikdo o nich už neuslyší a nikdy se už nedostanou zpátky dohromady..

http://www.saabsunited.com/2012/01/update-museum-cars.html
Kaaata | 31.12.11. |10:15|
jeden z konkrétních kroků jak přispět k záchraně SAAB Muzea - oddělením od Saabu a vytvořením samostatné nadace - se připravuje a kdo má skutečný zájem, aby se tato jedinečná sbírka zachránila, a přislíbit roční příspěvek cca 50 EUR, má možnost vyjádřit svůj zájem na e-mailu museum(zavinac)saabsunited.com - bližší informace zde
http://www.saabsunited.com/2011/12/saving-the-saab-museum.html
K | 19.12.11. |12:40|
..teď to čtu... :-(
Draken | 19.12.11. |10:11|
19-12-2011
ano, jako kdyby těch blbých zpráv nebylo málo (Kim Čong ila nemyslím)

www.novinky.cz/ekonomika/253938-automobilka-saab-miri-ke-svemu-konci.html?ref=zpravy-dne

Kaaata | 13.12.11. |14:30|
News: Saab confirms that the first payment of the funding, which was promised by Youngman, now has been transferred to Saab’s account. The efforts to secure the remaining funding, needed to pay salaries and continue the voluntary reorganization, continue and the work is moving progressively forward.
TZN. PRVNÍ PENÍZE UŽ ODEŠLY NA ÚČET SAABU... UF...

STanDa 9-3 | 11.11.11. |09:15|
Ale zase aby těch pozitivních zpráv nebylo až tak moc, tak GM se lekl a nesouhlasí, aby SAAB byl odejit k Číňanům a, že má ještě velký rozhodovací vliv.Teď se snaží nalézt řešení všichni tři společně, protože i GM nakonec ukápla slza nad 12000 pracovními místy,ale přes licence nejede vlak. nakonec všechno dobře dopadne a čínské úřady vystaví na poslední chvíli stopku a je to v pr..
kerim79 | 13.10.11. |12:19|
Press release: "Management of Swedish Automobile N.V. (Swan) and Saab Automobile AB (Saab Automobile) confirm that the reorganization is progressing and that a first payment by Youngman under the bridge loan funding commitment as announced on September 12 was received by Saab Automobile."
Draken | 29.09.11. |22:19|
nic nového pro ty, co to sledují, a pro ty ostatní:

http://www.novinky.cz/auto/245956-majitel-automobilky-saab-proda-divizi-luxusnich-vozu-spyker.html
STanDa 9-3 | 15.09.11. |17:04|
ZASE VŠECHNO JINAK

Opět jak na houpačce. Návrh na konkurz podala další firma/skupina. Pang Da a Youngman by měly do SAABu postupně investovat 8 miliard SEK (870E). Teď jde jen o to, jestli budou čínské úřady dostatečně rychlé u posledníhop cyklu schvalování, než dojde trpělivost Švédskému soudu, který již snad do situace alespoň trochu vidí. Protože jestli se to nestihne, tak se SAAB odporoučí... A jestli stihne, tak se zaplatí dluhy, obnoví výroba s placením předem a dovyrobí se nasmlouvaná auta pro Čínu i pro svět a mělo by se už začít alespoň trochu "vydělávat".
STanDa 9-3 | 14.09.11. |13:31|
Ahoj, tak SAAB podal v Pondělí znovu návrch na ochranu před věřiteli. Na jeho podporu zaslali do Svédska dopisy obě čínské společnosti ve kterých píší proč by měl SAAB přežít a jak daleko je jejich proces schvalování. Nyní je to na soudu, který při prvním zamítnutí měl příliš málo informací o situaci ve firmě a konal příliš unáhleně.A čínský proces schválování je téměř hotov.Menší distance to bez problému schválili teď už záleží jen na vnitrostátní instanci jak se zachová, ale prý se předpokládá ANO.Jenže to ANO bude do čtř týdnů a to může být pro SAAB smrtelné.Všichni okolo jsou tak podráždění, že by ho nejradši rozcupovali. Na tý houpačce jsou totiž s ním.
Draken | 13.09.11. |12:16|
Saab je pod palbou odborů, podaly návrh na konkurz
www.novinky.cz/ekonomika/244414-saab-je-pod-palbou-odboru-podaly-navrh-na-konkurz.html
STanDa 9-3 | 25.08.11. |21:20|
zdravím Vážení,
 cítím se jako majitel SAABu a fanoušek velice ohrožen a znepokojen tím co se v SAABu děje, nyní to vypadá jako jeho orpavdová poslední hodinka.Stačí pár dní a automobilka již nebude. Nejvíce mně štve, že s tím nemůžu nci dělat maximálně to vykřičet z okna, aby po mně vzápětí někdo hodil flašku a ráno našel kosočtverec na kapotě. přijde mi to celé navíc jako spiknutí GM, Švédské vlády a EIB, jen aby v mnohaleté budoucnosti náhodou zbytečně nevyrostla Oplíkům,Chevym,Cadillacům a já nevím konkurence. Dokud to vypadalo, že to Spyker nezvládne tak byli všichni v klidu, ale jak zjistili že by to měli vzít Číňani a udělat s ním to stejné co s Volvem zalekli se,navíc "domácí"auta VOLVO a SAAB by se v číně určitě prodávali lépe než nečínské značky. A najednou nic nejde ani o pí´d posunout vpřed,oni neustoupí,naopak mu stojí nohou na krku s hlavou pod vodou a tváří se jak kdyby si jen chladili chodidla. Nebo mám snad věřit tomu, že jsou tak lehkomyslní a nedomýšlejí následky co krach tak "velké"automobilky udělá se Švédskem a jeho lidmi?ze by jednali nepromyšleně? jak jednou SAAB padne nelze to vzít zpět, ale jim je to očividně jedno. Přitom mi přijde že nová 9-5 se neprodává špatně(na sedan),nemluvě o pár vyrobených 9-4X které jdou na dračku. Je mi z toho smutno a to je slabě řečeno.
Standa 9-3 | 03.05.11. |16:23|
Ahoj, jen pro připomenutí - já byl teď pár dní mimo civilizaci - určitě to všichni víte, 30procent akcií chce koupit kočičínská společnost Hatwai, která na úprvní pohled vůbec nebudí důvěru, a to ani ve srovnání konkurenčních čínských firem, ale asi moc dobře ví, co dělá, a SAAB si zas až tak moc vybírat nemůže. Navíc si oba vzájemně zpřístupní sítě a trhy a tím pádem to bude i levnější. Takže ten umí to a ten zas to a dohromady si pomůžou a každý si splní to, co chtěl. Hlavně aby už SAAB chrlil ta nová auta z výroby na trh.
STanDa | 29.04.11. |22:26|
No tak já si čtu na SU,protože nic proti infu,ale vždycky jsou tak nějak pozadu a to nemluvě o jiných Českých webech,médiích apod..A v případě,kdy se situace mění ze dne na den,občas i z hodiny na hodinu chci mít prostě přesné informace,protože neustále doufám v ty pozitivní zprávy.A ty jsou nezlobte se jen na SU.Občas i s fotkama:-)Jsem závislý na tom hltat je protože mi rozhodně není lhostejné jak Švédům jak t ose SAABem dopadne.Myslíém na to i přes den a ostatní už si klepou i na čelo,dkyž myšlení náhodou nahlas vyslovím.U žsem z toho dost unavenej jak nevím na čem su.Učil sem se anglicky takže si to přeložím.Co nevím přeložím ve slovníku a pak si ty věty dám do kupy,padž nevim kde bych hledal nějaký překladače a ani se mi to nechce hledat.Takle se alespoň procvičím.
Novinky asi žádný nejsou,ale vypadá to nadějně,Antonov bude asi ve hře a zacáluje odřeniny SAABu.A jestli s ním provede nějaké nekalé úmysly,tak mu nacpu do zadku flašku té jeho ruské vodky-a otevřené ať se zahřeje zevnitř.A pak ho šoupnu do Togliati do otroctví,aby tam montoval do kocne života Žiguly.
marťas | 28.04.11. |23:36|
Konečně nějaká informace, co přináší naději! Prý umírá poslední ;-)
Stando, jsem moc rád, když se tady něco dočtu. Kontroluji DENNĚ, přispívám jen občas a patřím k těm, co čtou jen české servery - ač na to nejsem pyšný. Čaues, ať nám to všem ještě dlouho lítá.
martin | 28.04.11. |21:56|
To Standa: nějak to neřeš, alespoň je vidět, že se najde někdo, kdo pro zprávy ze saabského světa nechodí na vynikající české servery (nebudu jmenovat) plné přesných informací, ale používá hlavu a získává informace na SaabsUnited, kam mimo jiné přispívají i lidé přímo z fabriky... Už jsme se o tom s Drakenem x-krát bavili, že tak trošku v době netu a googlu nechápeme proč se u nás spousta lidí spokojí jen s tím co najde na českých stránkách, ale asi to tak má být...
Jinak všem stránky SaabsUnited (a stránky přímého předchůdce Trollhattansaab.net) stejně jako Saabhuy.net vřele doporučuji, informace jsou často velmi přesné a tak říkajíc za tepla. Často se velmi kvalitní data objevují u komentářů (přispívá tam čas od času i třeba V.Muller). Kdo neumí anglicky, má k dispozici překladače (kostrbaté překlady, ale podstatu věci pochopíte i z toho).
STanDa 9-3 | 28.04.11. |21:19|
Tak už azse ahoj.ANo sm to opět já.Vím,že si tu spíš povídám sám pro sebe,padž většina přijde nakoukne,v lepším případě pečte a jdou zase jinam.Mně to je ale fuk,chci aby všichni věděli,že NDO dovolil Antonovovi aby se stal akcionářem,což je podle mně první skvělá správa po těch hafo špatných.Teď ještě aby to SAAB uchopil pořádně za pačesy,jak auty,tak reklamou a hlavně cenou.Nechci předbíhat,ale snad to vyjde i dál dobře.
STanDa | 28.04.11. |15:06|
Tak nakonec se Hummer s Pontiacem a Scionem smály ze záhrobí MOŽNÁ předčasně.Poslední horkou zprávou ze SU.com je,že NDO již nevidí překážky,proč by se Antonov nemohl stát majitelem části SAABu.Vyhráno není,ale mohl by hned na sypat nějaký prachy aby se ta výroba nových modelů rozběhla a pak už to půjde snáz.Ufffff.(Snad)
STanDa | 28.04.11. |08:37|
Tak koukám, že Rover s Tatrou si už dělají mezi sebou v hrobě místečko pro SAAB.Švédská vláda na něj silně kašle,švédské lidi to nejen že nezajímá,ale chtějí aby se to už konečně zavřelo že to je zastaralý šunt a názor vlády a lidí je si myslím dost silný pro rozhodnutí jestli zvednout palec nahoru nebo dolů.To se mi fakt nelíbí,zvlášť když chybí tak málo aby se SAABu ty peníze vrátili,pomocí prodaných nově připravovaných aut.
Vidím to silně bledě.Loni sem nejen doufal,ale i sebejistě věřil,letos už jen doufám..A sem z toho čtení unavený.
STanDa | 26.04.11. |23:57|
Tak koukám, že sme tam kde sme byli před rokem,možná že sme na tom ještě hůř..EIB si klade podmínky,které se snaží ostatní splnit,ale některé jsou docela těžké a nesmyslné tak nevím,nevím.Budu SAABu držet palce tak jako před rokem a snažit se nepochybovat,chybí mu krůček k tomu,aby alespoň trošku vydělával na provoz a dluhy.nesmí dopadnout jak Rover,kterého hned hodili přes palubu a k tomu ještě podřízli hrdlo.
STanDA 9-3 | 26.04.11. |00:30|
MMCH dnes,tedy vlastně už včera sem se vrátil z Bruselu s mým 10letým stařečkem chrochtavým a povím vám,kdyby se všude jezdilo jak v Belgii nebo v Německu to by byla jiná.Ale silnice v Belgii jsou trochu  podobný našim.Styl parkování 5cm vpředu 5cm vzadu,nebo stylem buď se vlezu nebo ho posunu při nejhořším odřu však co.To bylo něco pro mé půlmetrové nárazníky.Věčně sem musel dávat zpět SPZ do držáku.A všechna auta tam jsopu strašně dodřená,dobouchaná,nebo alespoň totálně zapylovaná s černými liťáky od špíny.Ale v každém větším městě prodejna SAABu a všude jich jezdilo hafo.Sem tam nějaká dobouchaná 99ka,ale nejvíc 900NG +ten můj 9-3 I.a 9-3 II.Staré 9-5ky velmi málo a nové dvě.Z řady 9-3 bylo nejpočetnější kabrio po facelitu společně se sedanem před facelitem.Obecně tam kabrií bylo hafo, od Golfů přes Tigry,Astry,Beetle až po ta největší typu MB E cabrio apod.Jinak spousta malých aut,početně i takových která u nás moc nejsou(Daihatsu,Isuzu,USA)nejvíc ale Renaultů s velkým odstupem od všech staré Twingo.Pak snad ještě Clio,206,307,Fabia apod..Byl otam i súpousta historických aut,se kterými jejich staří majitelé nadále jezdili jako s autem a ne veteránem úpo dálnici,městě..(Auto Union,Volvo,Peugeot 504kabrio,Renault 4,BMW 6..)
mám z toho velice dobrý pocit, že se tam SAAB chytá.Uvidíme v létě v Itálii,kolik jich tam bude.
SobikSaabik | 23.04.11. |19:39|
SU říká, že o Saab má zájem Volvo/Geely.
Co se zase děje? Novinky.cz popisujou, že Saab zase krachuje a asi skončí z výrobou a tak, ale to se mi zdá přehnané...
STanDa | 15.04.11. |18:17|
Ahoj,nejnovější informace ze Saabího brífingu či jak se to píše je, že vláda podnikne kroky k půjčení peněz,nicméně ještě není rozhodnuto jak dál s vlastnictvím SAABu,Tak držme všichni palce ať to všechno dobře dopadne.Dočetl sem se to na SU.com
šťoural | 13.04.11. |10:47|
lze vybudovat v krátkodobém horizontu důvěru bez kapitálu?
STanDa | 12.04.11. |22:19|
...dočetl sem se, že sme tam, kde sme byli před rokem, možná sme na tom ještě hůř. SAAB nabízí nemovitosti, aby sehnal prachy, jedná s vládou o vstupu Antonova. Chybí takovýhlech pár drobnejch, aby se aspoň zaplatilo dodavatelům a něco zbylo na urychlené vypuštění 9-5SC a 9-4X, jenže je to začarovaný kruh. Prachy nezíská, když nevyrobí a neprodá. Nemůže bez peněz vyrobit ani prodávat.. Je na čase aby všichni tam začali SAABu důvěřovat.
SobikSaabik | 10.03.11. |14:21|
Nádhera! Nádhera! A ještě jednou nádhera!
Kaaata | 10.03.11. |08:41|
ta je vážně nádherná... :-)
K | 09.03.11. |17:30|
..vždycky je dobré mít v garáži jednu vytuněnou pomerančovou krasavici nahoře bez.. :-)
Kaaata | 06.02.11. |21:29|
http://auto.idnes.cz/autofotka-snehulaky-stavi-i-milovnici-aut-vyjde-jim-ale-vzdycky-jen-auto-1qp-/automoto.asp?c=A110204_174933_automoto_hig - tak fotky za Saabs United dobyly už i oficiální český idnes web :-)
Juráš | 07.06.10. |15:03|
Vec celkem ne nijak nova, ale u nas jsem jeste ohlas nezaznamenal-mozna jen proto, ze nectu mototristicke magaziny: http://automix.centrum.sk/revue/653829/poprava-dvoch-saabov-9-5-dopadla-na-vybornu-(video)
Kaaata | 31.05.10. |18:02|
no... tak si to holt musíte zkopírovat, FB má asi nějaký vychytralý linky...
Kaaata | 31.05.10. |18:01|
ehm, zkusím to znovu:
http://www.facebook.com/#!/album.php?aid=171131&id=122223706817
Kaaata | 31.05.10. |18:00|
a další novinka - série zajímavých fotek ze zákulisí výroby nové 9-5: http://www.facebook.com/#!/photo.php?pid=4287444&id=122223706817&fbid=395685136817
Troublemaker | 16.05.10. |14:54|
Možná je to už provařené, ale pro případ, že to ještě někdo neviděl - C 900 (1992), Toppola camper, švédský pár ve středních letech a cesta kolem světa: http://www.dreamtrip.se/dreamtrip/index.php?setlang=en
Kaaata | 11.05.10. |15:43|
Dneska začnu bezva reportáží na SaabsUnited, kde šikovní a nadšení kluci z Itálie dokumentačně doprovodili účast Victora Mullera a Jan Ake Jonssona na závodě Mille Miglia, z městečka Brescia do Říma a zpět, pánové to jeli ve starých 93 a po cestě se jim dostalo poct a poděkování ze strany vděčných italských saabistů. Už jen ty fotky stojí za to. :-)  www.saabsunited.com/2010/05/saabway-club-italy-covers-the-mille-miglia.html
No elks were harmed in the making of your forum. Honeypot.cz