index
Klub
Slety-SUG
Letka
MiniLetka
Jihaad
Kontakt
Slety
Servisy
Okolo



Buňka Brno

Berysek :: Budul :: Draken :: Juráš :: Karl :: Killcarrr :: Kovi :: KubaB :: Ladič :: MarekZ. :: MilanN :: Míra :: Oldřich :: Poli :: Tom327 :: Tunnan

Buňka Ostrava

Marťas :: Petr W ::

Buňka Praha

Martin :: Pepé ::

Slovakia

Kerim79 ::

Australia cell:

Gromit



Muchos-honchos:



Smetiště dějin:

Buňka Brno II:

a.nick.a :: Banito :: Bernye :: Brnokasa :: Dushab :: Eda :: Erno ('11) ::
Ewelyn :: Holda :: Jiří :: Market :: Miloš :: Loco :: Lukáš :: Marcel :: Mára :: Míra :: Marian :: Michal :: Norton :: Pavel :: Petr :: Tejkis :: Lada :: Aedd :: Aero :: Emil :: Gita :: Jiří :: Josef :: Kaaata :: Kuba :: Kubi :: Standa :: RHK Tonda :: Marcelka('13) ::


Buňka Ostrava II

Danik :: Marek :: TGM ::

Buňka Praha B

Bubi :: Caradac :: Dandy :: Honza :: Jakub :: Jenda :: Jerry :: Jindra :: Kefasu :: Keyko :: Malibu :: Mišu :: Náčelník :: Nils Holgerson :: OndřejR :: Olda :: Pájík :: Yorkin :: Síma :: SobikSaabik :: SobaThor :: Tino :: Tomik

Bľava

Jof :: Svrco Alex ::

Muchos-honchos:

Petr-Saab ('00) ::
Jitka ('11) ::
Ludva ('12)
Tom ::

vzpomínáme:

Leoš ::




l e t k a    S A A B u n d e r g r o u n d

| Miloš Zbořil |

604 419 086                                



SAAB 96


SAAB 96 je posledním z „malých“ saabů (92, 93, 95). Přímo navazuje na typ 93 z roku 1955, vyrábí se od roku 1960. Poháněn je dvoutaktním tříválcovým motorem se zdvihovým objemem 841 ccm (70 x 73 mm) o výkonu 28 kW (38 k), který byl později zvýšen na 31 kW (42 k). Blok motoru je litinový, hlava válců a vana z hliníku. Převodovka s volnoběžkou původně třírychlostní, od roku 1962 4 rychlostní. V roce 1966 je konečně osazen 4-taktní čtyřválec V4 o výkonu 49 kW (65k), se kterým SAAB 96 přežívá nástup velkých modelů 99 (1969) a 900 (1978). Výroba končí po neuvěřitelných 20 letech v roce 1980! SAAB 96 byl oceňován pro vysokou úroveň zpracování, vynikající jízdní vlastnosti, praktičnost a v neposlední řadě i pro značné sportovní úspěchy. V letech 1958 – 1978 bylo souběžně s tudorem vyráběno a modernizováno třídveřové kombi (sedmimístné!) označované jako typ 95. Malých saabů bylo od roku 1949 vyrobeno cca 730 000, z toho více než 500 000 typu 96.

Prvním majitelem Saaba v ČSSR byl v roce 1960 americký režisér Gene Deitch. Následoval dovoz tří vozů, které si zakoupili Karel Gott, Ladislav Štajdl a Zdeňek Treybal, který se o první Saab u nás, stejně jako o další individuální dovozy, zasloužil. V roce 1962 začíná Saaby 96 prodávat Tuzex, koncem roku 1968 naskladňuje prvních 100 kusů i Mototechna, která s automobilkou podepisuje tříletý kontrakt na 1000 vozů a začíná rozšiřovat servisní síť, která se v zápětí stane zdaleka nejkvalitnější u nás. Jakýkoli díl, pokud není skladem, je dodán v řádu dnů! V roce 1969 se z dobového tisku dozvídáme, že je registrováno již 400 vozů, mnoho má již najeto přes 100 tis. km, jeden dokonce přes 300 000, aniž by bylo třeba měnit jakýkoli podstatný díl. Žádná smrtelná nehoda, a to i přes to, že zdaleka ne všichni řidiči se poutali - pásy ještě nebyly povinné. Všechny havarované Saaby jsou opraveny bez nutnosti výměny karoserie. Odborný tisk automobil hodnotí v superlativech, vnímán je jako nejbezpečnější vůz z „nabídky“, který vyniká mimořádnými jízdními vlastnostmi a dynamikou, má anatomicky velmi pečlivě vyřešená sedadla a ovládání, znamenitý výhled, osvětlení a větrání, takže je řidič i po dlouhé jízdě jen minimálně unaven. Neobyčejná je solidností zpracování, která vůz spolu s robustností podvozku a důkladnou protikorozní ochranou předurčuje pro místní nekvalitní silnice. Není tedy divu, že v době, kdy pro mnoho lidí nedostupná Škoda 100 měla cenovku 45 000 Kčs, se našli zákazníci, kteří byli za SAAB 96 V4 ve volném prodeji ochotni zaplatit požadovaných 140 000 Kčs.

=dr=


V4


|  2
typ: | 96 GL
ročník: | 1980
motor: |  V4 super (1500 ccm)
výkon [kW/hp]: |  50 / 68
Mk:
vychytávky: |  "americké" nárazníky - náraz do 8 km/h bez deformace
zajímavost: |  jeden ze série posledních 450 ks (matalíza aquamarine blue, kola Minilite.
mateřský servis: |  jen ti nejlepší
rodokmen: | 1. majitel Švédsko - 2. majitel Riga - Miloš
status: | AAA




Saabík


|  1
typ: |  96
ročník: |  1966
motor: |  dvoutaktní řadový tříválec 841 ccm (70 x 72,5mm)
výkon [k]: |  42/4250 rpm (46/5000 rpm)
Mk: |  8,4 kpm (DIN)
vychytávky: |  volnoběžka
charakter. vlastnosti: |  cx=0,37
mateřský servis: |  doma
rodokmen: |  Tuzex -> 12 000 Tk -> 1. majitel -> Miloš
status: akivní




























Foto & Video:















































17441.